Regresní terapie – Hlubinná abreaktivní psychoterapie

Regrese je prastará metoda léčení tělesna i duševna, kterou v naší zemi rozšířil Ing. Andrej Dragomirecký. Technika regresní terapie spočívá v postupném odhalování a zpracovávání traumatických zážitků, které se v jedinci hromadí v průběhu jeho jedinečné existence. Zpracovávání spočívá především v odstraňování všech možných typů bolestí jak fyzických tak duševních. Postupným odhalováním a zpracováváním nahromaděných potíží dochází jedinec k příčině vzniku jeho problému. Ta je rovněž zpracována, čímž by měla být v podstatě odstraněna.

Oblasti potíží, kterými se regresní terapie zabývá

Hlubinnou abreaktivní psychoterapií je možné řešit problémy, jejichž příčina je skryta v podobě traumatu prožitého vědomě či nevědomě v minulosti, a který se může projevovat v různých modifikacích.

Regresi je vhodné aplikovat při:

• chronických bolestech
    (migrény, problémy se zažíváním, bolesti zad, končetin atd.)
  • neurózách
    (panické stavy, fobie, úzkost, strach atd.)
  • psychických problémech
    (deprese, nedostatek sebedůvěry, neschopnost seberealizace, zátěže v oblastech financí, mezilidských vztahů apod.)
  • celkové harmonizaci osobnosti a zajištění optimálního psychického a duševního rozvoje

Bezpečnost metody regrese a její možná rizika

Metoda regrese, pokud je správně vedena, je naprosto bezpečná. Klient je během terapie při plném vědomí a po sezení se cítí dobře a uvolněně. Je-li metoda aplikovaná správně a důsledně, přináší velmi dobré výsledky, které mohou být znatelné již po poměrně krátké době. Ze strany klienta je velmi důležitý důkladný výběr kvalitního terapeuta.

Cíl regrese

Cílem regresní terapie – regrese je pochopit a odstranit vlastní nahromaděné potíže, které se mohou prakticky projevit i za velmi dlouhou dobu po vzniku jejich příčiny.

Metoda je založena na fungování základních psychických mechanismů jako je paměť a asociační procesy. Kromě svých léčebných účinků nabízí rovněž možnost nahlédnout do širších souvislostí života a existence vůbec. Může poskytnout zcela nový pohled na situace, ve kterých se nacházíme a přinést vysvětlení našich problémů v širších souvislostech.

Sezení regresní terapie – regrese trvá přibližně 2h.